Meble Biurowe
Komfortowa architektura biurowej przestrzeni

SPRAWDZENIE DROGI OBLICZEŃ I POMIAROW NOŚNOŚCI CIĄGŁEGO, UKOŚNEGO ŻELBETOWEGO MOSTU PŁYTOWEGO, OBARCZONEGO BŁĘDAMI KONSTRUKCYJNYMI

Posted in Uncategorized  by admin
September 25th, 2018

Na ukośnym ciągłym żelbetowym moście płytowym o zmiennej grubości przeprowadzono badania pomiarowe i obliczeniowe celem stwierdzenia rzeczywistej nośności. Badania zostały spowodowane tym, że na obiekcie zaobserwowano silne rysy oraz stwierdzono, że na skutek nienależytego rozeznania zagadnienia w latach, gdy most był projektowany (1937) płyta została źle uzbrojona. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że przy uwzględnieniu rezerw nośności ustroju powierzchniowego i przy odstąpieniu od ustaleń obowiązujących przepisów, w tym dopuszczalnych naprężeń, istniejąca nośność okazuje się wystarczająca. Nośność ustalona doświadczalnie została potwierdzona przez obliczenia. 1. WSTĘP W trakcie budowy autostrady w latach 1937 -1938 na odcinku Drezno- Klotzsche zbudowano dwuprzęsłowy ciągły, ukośny most płytowy żelbetowy. Ma on dwa jednokierunkowe ustroje nośne o zmiennej grubości, stykające się wzdłuż środkowej szczeliny podłużnej Z uwagi na usytuowanie w łuku obie płyty mają jednostronny spadek poprzeczny. Krzywizna płyty w rzucie poziomym jest mała i w dalszych rozważania nie będzie brana pod uwagę. Stosownie do ówczesnego stanu wiedzy konstrukcja nośna mostu została obliczona oraz uzbrojona nie jako ciągła płyta ukośna, lecz jako prostopadły do podpór pas płyty o szerokości 1 metra, potraktowany jako belka ciągła. Zgodnie z takim obliczeniem zaprojektowano odgięcia zbrojenia ze stali St 52, w liniach równoległych do linii podpór. Znaczy to, że występujące w narożach rozwartych płyt ukośnych wybrzuszenia powierzchni momentów zginających nie mają tu żadnego pokrycia. Z tego powodu na wszystkich 8 krawędziach każdego przęsła płyty nad i za odgięciami zbrojenia pojawiły się dość silne rysy dochodzące do szerokości 2,5 mm skierowane ku wklęsłym narożnikom. Ponadto, na środkowej szczelinie, w lewym polu powstała znaczna różnica ugięć. Z uwagi na to, że mimo tych braków konstrukcja już prawie od 40 lat jest eksploatowana przy silnym natężeniu ruchu, należało na podstawie dokładniejszych badań sprawdzić i ocenić rzeczywistą jej nośność i przydatność do dalszej eksploatacji. Z tego też powodu przedsięwzięto badania pomiarowe i obliczeniowe, poniżej omówione. [hasła pokrewne: praktiker zwrot towaru, bramy segmentowe, wapno gaszone cena ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: bramy segmentowe praktiker zwrot towaru wapno gaszone cena