Meble Biurowe
Komfortowa architektura biurowej przestrzeni

Przykłady awarii

Posted in Uncategorized  by admin
February 26th, 2018

Na szczególną uwagę zasługuje przypadek stalowego przęsła o konstrukcji powłokowej. Podobnie jak w przypadkach poprzednio omówionych można i tu mówić o powstaniu zagrożenia na skutek nie kontrolowanego pola naprężeń własnych, które w sposób zasadniczy obniżyły rezerwę bezpieczeństwa. Przy niewielkich stosunkowo obciążeniach pojawiły się oznaki zmęczenia w postaci lokalnych pęknięć. Pojawienie się pęknięć stało się okazją do licznych dyskusji i do powstania różnych hipotez na temat przyczyn. Oczywiście w konkretnym przypadku również przyczyn było wiele. Miały swój udział również i efekty zmęczenia. Inne byłyby skutki tych zmian obciążeń, gdyby nie pola naprężeń własnych wywołanych spawaniem. Mechanizm procesu niszczenia jest złożony. Pole naprężeń własnych jest jednym z czynników. Zmiana cech stali w strefach spoin na niekorzyść bezpieczeństwa konstrukcji to drugi czynnik. Podobnie wpływają niskie temperatury. Karby naprężeń i gradienty ich zmian w czasie to często tylko już końcowe ogniwa tych łańcuchów przyczyn. Wielokrotność pojawienia się zagrożenia, narastanie mikropęknięć i zmian wywołanych pęknięciami, oto przybliżony obraz tego mechanizmu. Innym przykładem awarii jest przypadek szczególny przęsła kratowe, go, którego pęknięcie zostało wywołane naprężeniami spawalniczymi w strefie otaczającej spoinę. Słupek dospawany do pasa dolnego uległ rozciąganiu na skutek działania naprężeń spawalniczych. Pas dolny doznał dodatkowego zginania. Naprężenia własne w pasie spowodowały pęknięcia pasa dolnego przy słupku bez udziału obciążenia. Inne przyczyny awarii. Zmęczenie V budownictwie mostowym zjawisko zmęczenia występuje często w stalowych mostach kolejowych. Mosty stalowe w niektórych terenach są już eksploatowane kilkadziesiąt lat. Szczególnie niebezpieczne są uszkodzenia zmęczeniowe dźwigarów głównych. Występują one w niektórych mostach ze stali produkowanych dawniej (przed pierwszą wojną światową) oraz również wykonanych w ostatnich 40 latach. W mostach starych sam materiał stanowił przyczynę uszkodzeń. W mostach nowszych przyczyną tą stały się rozwiązania konstrukcyjne. Spośród elementów konstrukcyjnych często uszkodzeniom podlegają elementy o zmiennym znaku naprężeń. Osobną i liczną grupę przyczyn uszkodzeń zmęczeniowych obejmują mosty spawane. Poza wymienionymi już zniszczonymi przęsłami złożonymi z belek ażurowych uszkodzenia występują w spawanych mostach kolejowych silnie eksploatowanych linii kolejowych. Prawdopodobnie mamy tu do czynienia z nakładaniem się kilku przyczyn. Jeszcze raz okazało się, że połączenia stanowią najczęściej źródło karbów naprężeń i osłabień przekrojów sprzyjąjących powstawaniu pęknięć zmęczeniowych. [hasła pokrewne: meble dla dzieci, meble do pokoju młodzieżowego, meble do sypialni]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: meble dla dzieci meble do pokoju młodzieżowego meble do sypialni