Meble Biurowe
Komfortowa architektura biurowej przestrzeni

Posts Tagged ‘najlepsze piece co’

Katastrofy na skutek wad posadowienia

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Pomyłki w rozeznaniu charakteru podłoża doprowadziły do katastrof w wielu przypadkach. W 1879 r. zdarzyła się jedna z groźniejszych katastrof tego typu. Dotyczyła ona mostu na rzece Tay w Szkocji, podczas której zginęło 70 pasażerów pociągu, który runął do jeziora. W tym przypadku przyczyny awarii były złożone. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘najlepsze piece co’

Katastrofy na skutek wad posadowienia

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Naprężenia własne są związane z dostosowywaniem się elementów ciała do siebie i przyjmowania przez nie nowego położenia wymuszonego zablokowaniem możliwości powrotu do stanu pierwotnego. Poziom naprężeń termicznych jest z reguły niewielki. Natomiast naprężenia walcownicze i spawalnicze z reguły osiągają wysoki poziom. Projektant zakłada, że ma do czynienia z konstrukcją wolną od naprężeń własnych, a tymczasem często naprężenia te wyczerpują w poważnym zakresie rezerwę bezpieczeństwa konstrukcji. Przytoczymy przykłady katastrof wywołanych naprężeniami spawalniczymi. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘najlepsze piece co’

Katastrofy na skutek wad posadowienia

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Niewłaściwe korzystanie z wzorów Eulera prowadziło do awarii licznych obiektów mostowych. Szczególne ich nasilenie było na przełomie wieku XIX i XX. Największe katastrofy były w Ashtabula (1876 r.) oraz pierwsza w Quebec (1907 r.). Stały się one podstawą wielu analiz prowadzących do nowych sformułowań teorii wyboczenia w zakresie elastoplastycznym oraz stateczności prętów złożonych, skratowanych lub łączonych przewiązkami. Kilka awarii na mostach w Rosji (Mozyrz, Kewda) stanowiło przedmiot studiów Jasińskiego, Dinnika i innych. Na zachodzie podobnymi analizami zajęli się Tetmajer, Engesser, Bauschinger j inni. Rezultatem tych studiów były m. in. teorie stateczności pasów ściskanych mostów otwartych i wyboczenia w zakresie elastoplastycznym. Dźwigary skrzynkowe o wysokich i cienkich ścianach były stosowane już w mostach zeszłowiecznych takich jak most Britannia i Conway w Anglii. Tym razem nie spowodowało to katastrofy, co należy zawdzięczać bardziej intuicyjnemu niż naukowemu projektowi Stefensona przy współpracy Fairbairna i Hodkinsona z Uniwersytetu Londyńskiego. Niemniej w ostatnich latach (1970 -1972) wydarzyły się awarie na kilku mostach o dźwigarach skrzynkowych właśnie na skutek utraty stateczności ścianek. Awarie zdarzyły się w Milford Haven (Anglia), West Gate (Melbourne, Australia) i w Wiedniu (Austria) a ostatnio w jednym z mostów w RFN. I znów mamy do czynienia z niedostatecznym poziomem wiedzy mimo lat siedemdziesiątych naszego stulecia. Zagadnienie stateczności płaskiej postaci zginania znane od ok. 1907 r. zawdzięczamy Bryanowi, przekrojów zaś rurowych Timoszence, Flliggemu i innym. Niemniej niedoskonałości postaci konstrukcji wchodzą w grę jako czynnik zmieniający charakter jej pracy w określonych przedziałach obciążeń. Stosunkowo bardzo małe odchylenia od płaskiej postaci blach stały się tu przyczyną utraty stateczności i uszkodzenia dźwigarów. ,i tych ostatnich przypadkach nie pociągnęło to za sobą ofiar tak jak w przypadku wielkich kata- strof wymienionych poprzednio. [więcej w: kineta studni, wełna schwenk, najlepsze piece co ]

Comments Off

Posts Tagged ‘najlepsze piece co’

Katastrofy na skutek wad posadowienia

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Mosty w Chałupkach i Osnowcu zostały zniszczone około pięciu lat temu podczas jednej z surowych zim. Temperatury, w których nastąpiło zniszczenie wynosiły około minus 25°C. Konstrukcja przęseł polegała w obydwu przypadkach na zastosowaniu belek typu ażurowego uzyskanych z rozciętych wzdłuż linii łamanej belek walcowanych typu dwuteowego. W jednym moście przęsło miało przekrój zespolony. Przęsło mostu w Osowcu było rusztem złożonym z belek ażurowych i pomostu drewnianego. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘najlepsze piece co’

Katastrofy na skutek wad posadowienia

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Na szczególną uwagę zasługuje przypadek stalowego przęsła o konstrukcji powłokowej. Podobnie jak w przypadkach poprzednio omówionych można i tu mówić o powstaniu zagrożenia na skutek nie kontrolowanego pola naprężeń własnych, które w sposób zasadniczy obniżyły rezerwę bezpieczeństwa. Przy niewielkich stosunkowo obciążeniach pojawiły się oznaki zmęczenia w postaci lokalnych pęknięć. Pojawienie się pęknięć stało się okazją do licznych dyskusji i do powstania różnych hipotez na temat przyczyn. Oczywiście w konkretnym przypadku również przyczyn było wiele. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘najlepsze piece co’

Katastrofy na skutek wad posadowienia

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Korozja jest powolnym i nierównomiernym procesem osłabiania konstrukcji. Jest ona czynnikiem przyspieszającym zniszczenie konstrukcja Wilgotność, woda i agresywna atmosfera są podstawowymi czynnikami potęgującymi intensywność uszkodzeń. Tym bardziej, jeśli konstrukcja została nieodpowiednio zaprojektowana i jest nieodpowiednio utrzymana. Korozja dotyczy również mostów betonowych, gdzie jej mechanizm działania jest nie tylko powierzchniowy ale i wgłębny na skutek przepuszczalności betonu. Obiekty osłabione na skutek korozji są szczególnie podatne na różne uszkodzenia wywołane przeciążeniami, naprężeniami termicznymi itp. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘najlepsze piece co’

Katastrofy na skutek wad posadowienia

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

W 1954 r. zostało opatentowane złoże Zaczyńskiego o podobnym działaniu. W złożu Zaczyńskiego liczba sekcji wynosi 3 do 6, przy czym ścieki są doprowadzane oddzielnie do każdej sekcji, tak, że ścieki z sekcji górnych spływają przez materiał danej sekcji na sekcję dolną. ,w złożu tym część, ścieków, (30% już biologicznie oczyszczona, jako tzw. zaczyn biologiczny jest doprowadzona na sekcję górną. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘najlepsze piece co’

Katastrofy na skutek wad posadowienia

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Odpływ jest praktycznie bezwonny, o lekkim słomkowym lub zielonawym zabarwieniu; jest całkowicie klarowny, zawiera tylko ślady zawiesin i nie zagniwa. Można go odprowadzić nawet do małego odbiornika. Ponieważ proces oczyszczanie ścieków za pomocą osadu czynnego jest czuły na przeciążenie ładunkiem zanieczyszczeń względnie substancjami toksycznymi, przeto ten sposób oczyszczania należy stosować w większych miastach, kiedy jest zagwarantowana właściwa obsługa. Niektóre metody oczyszczania ścieków za pomocą osadu czynnego, np. za pomocą komór Boitona-Sutvpiex lub rowów napowietrzanych, można stosować też dla miast małych a nawet dla osiedli. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘najlepsze piece co’

Katastrofy na skutek wad posadowienia

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Zdolność oczyszczania ścieków zależy od obciążenia osadu: 1 m komory napowietrzanej może oczyścić ścieki od 50 M/dn przy nisko obciążonym osadzie względnie od. 100 M/dn – przy wysoko obciążonym . Proces oczyszczania ścieków za pomocą osadu czynnego może być jednostopniowy (komora napowietrzania i osadnik wtórny) oraz dwustopniowy (każdy stopień posiada swój obieg osadu). Redukcja BZTs zależy od rodzaju napowietrzania: przy drobnopęcherzykowym potrzeba 35 m3 powietrza na kg zredukowanego BZTs; przy średniopęcherzykowym – 55 m-/kg BZT5, zaś przy grubopęcherzykowym – 65 m-/kg BZTs. Poza tymi redukcja BZTs zależy od zakresu oczyszczania. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘najlepsze piece co’

Katastrofy na skutek wad posadowienia

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Spośród licznych sposobów napowietrzania zazwyczaj są stosowane komory Baltona z wirnikiem pionowych oraz komory ze szczotkami Kessenera. Głębokość komór Baltona – ok. 4,60 m, względnie spłyconych – 2,30 m. Zakres stosowalności dla osiedli (od 50Cf M) i miast (d2 20000/M). W Polsce system ten stosowany jest w Kowarach. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries