Meble Biurowe
Komfortowa architektura biurowej przestrzeni

Posts Tagged ‘kineta studni’

Katastrofy na skutek wad posadowienia

Posted in Uncategorized  by admin
September 26th, 2018

Pomyłki w rozeznaniu charakteru podłoża doprowadziły do katastrof w wielu przypadkach. W 1879 r. zdarzyła się jedna z groźniejszych katastrof tego typu. Dotyczyła ona mostu na rzece Tay w Szkocji, podczas której zginęło 70 pasażerów pociągu, który runął do jeziora. W tym przypadku przyczyny awarii były złożone. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘kineta studni’

Katastrofy na skutek wad posadowienia

Posted in Uncategorized  by admin
September 26th, 2018

Naprężenia własne są związane z dostosowywaniem się elementów ciała do siebie i przyjmowania przez nie nowego położenia wymuszonego zablokowaniem możliwości powrotu do stanu pierwotnego. Poziom naprężeń termicznych jest z reguły niewielki. Natomiast naprężenia walcownicze i spawalnicze z reguły osiągają wysoki poziom. Projektant zakłada, że ma do czynienia z konstrukcją wolną od naprężeń własnych, a tymczasem często naprężenia te wyczerpują w poważnym zakresie rezerwę bezpieczeństwa konstrukcji. Przytoczymy przykłady katastrof wywołanych naprężeniami spawalniczymi. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘kineta studni’

Katastrofy na skutek wad posadowienia

Posted in Uncategorized  by admin
September 26th, 2018

Niewłaściwe korzystanie z wzorów Eulera prowadziło do awarii licznych obiektów mostowych. Szczególne ich nasilenie było na przełomie wieku XIX i XX. Największe katastrofy były w Ashtabula (1876 r.) oraz pierwsza w Quebec (1907 r.). Stały się one podstawą wielu analiz prowadzących do nowych sformułowań teorii wyboczenia w zakresie elastoplastycznym oraz stateczności prętów złożonych, skratowanych lub łączonych przewiązkami. Kilka awarii na mostach w Rosji (Mozyrz, Kewda) stanowiło przedmiot studiów Jasińskiego, Dinnika i innych. Na zachodzie podobnymi analizami zajęli się Tetmajer, Engesser, Bauschinger j inni. Rezultatem tych studiów były m. in. teorie stateczności pasów ściskanych mostów otwartych i wyboczenia w zakresie elastoplastycznym. Dźwigary skrzynkowe o wysokich i cienkich ścianach były stosowane już w mostach zeszłowiecznych takich jak most Britannia i Conway w Anglii. Tym razem nie spowodowało to katastrofy, co należy zawdzięczać bardziej intuicyjnemu niż naukowemu projektowi Stefensona przy współpracy Fairbairna i Hodkinsona z Uniwersytetu Londyńskiego. Niemniej w ostatnich latach (1970 -1972) wydarzyły się awarie na kilku mostach o dźwigarach skrzynkowych właśnie na skutek utraty stateczności ścianek. Awarie zdarzyły się w Milford Haven (Anglia), West Gate (Melbourne, Australia) i w Wiedniu (Austria) a ostatnio w jednym z mostów w RFN. I znów mamy do czynienia z niedostatecznym poziomem wiedzy mimo lat siedemdziesiątych naszego stulecia. Zagadnienie stateczności płaskiej postaci zginania znane od ok. 1907 r. zawdzięczamy Bryanowi, przekrojów zaś rurowych Timoszence, Flliggemu i innym. Niemniej niedoskonałości postaci konstrukcji wchodzą w grę jako czynnik zmieniający charakter jej pracy w określonych przedziałach obciążeń. Stosunkowo bardzo małe odchylenia od płaskiej postaci blach stały się tu przyczyną utraty stateczności i uszkodzenia dźwigarów. ,i tych ostatnich przypadkach nie pociągnęło to za sobą ofiar tak jak w przypadku wielkich kata- strof wymienionych poprzednio. [więcej w: kineta studni, wełna schwenk, najlepsze piece co ]

Comments Off

Posts Tagged ‘kineta studni’

Katastrofy na skutek wad posadowienia

Posted in Uncategorized  by admin
September 26th, 2018

Mosty w Chałupkach i Osnowcu zostały zniszczone około pięciu lat temu podczas jednej z surowych zim. Temperatury, w których nastąpiło zniszczenie wynosiły około minus 25°C. Konstrukcja przęseł polegała w obydwu przypadkach na zastosowaniu belek typu ażurowego uzyskanych z rozciętych wzdłuż linii łamanej belek walcowanych typu dwuteowego. W jednym moście przęsło miało przekrój zespolony. Przęsło mostu w Osowcu było rusztem złożonym z belek ażurowych i pomostu drewnianego. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries