Meble Biurowe
Komfortowa architektura biurowej przestrzeni

Posts Tagged ‘bramy segmentowe’

Próba klasyfikacji przyczyn

Posted in Uncategorized  by admin
September 27th, 2018

Ostatnio narastają wątpliwości co do możliwości wszechstronnego wyjaśnienia zjawisku bezpieczeństwa budowli wyłącznie na zasadzie metod statystycznych bez udziału czynników zdeterminowanych okolicznościami szczególnymi. Do takich można zaliczyć wyjątkowe obciążenia w mostach, osłabienia na skutek nieprawidłowego połączenia lub utratę stateczności w lokalnym czy szerszym sensie tego słowa – zjawiska również przypadkowe ale nie konieczne w statystycznym rozumieniu tego słowa. W tym właśnie celu podano parę uwag w sprawie niektórych przyczyn awarii mostów. Jak wiadomo awarie są najlepszymi przykładami rzeczywistego wyczerpania zapasu bezpieczeństwa. Analiza źródeł i przyczyn awarii może być bardzo ucząca. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘bramy segmentowe’

Próba klasyfikacji przyczyn

Posted in Uncategorized  by admin
September 27th, 2018

Awarie stateczności są bardzo niebezpieczne. Objawiają się nagłą zmianą postaci ustroju pod obciążeniem. Awarie zdarzają się nawet przy obciążeniach wywołujących naprężenia dalekie od krytycznych, wyznaczonych przy założeniu niewłaściwej teorii stateczności. Czynniki drugorzędne w postaci różnic w warunkach brzegowych elementów lub odchylenia od osi, ewentualnie płaszczyzny, wywołują, obniżenie sił krytycznych. Obecnie zagadnienie jest wyjaśnione dla założonych określonych odchyleń od prostej lub płaszczyzny. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘bramy segmentowe’

Próba klasyfikacji przyczyn

Posted in Uncategorized  by admin
September 27th, 2018

Na ukośnym ciągłym żelbetowym moście płytowym o zmiennej grubości przeprowadzono badania pomiarowe i obliczeniowe celem stwierdzenia rzeczywistej nośności. Badania zostały spowodowane tym, że na obiekcie zaobserwowano silne rysy oraz stwierdzono, że na skutek nienależytego rozeznania zagadnienia w latach, gdy most był projektowany (1937) płyta została źle uzbrojona. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że przy uwzględnieniu rezerw nośności ustroju powierzchniowego i przy odstąpieniu od ustaleń obowiązujących przepisów, w tym dopuszczalnych naprężeń, istniejąca nośność okazuje się wystarczająca. Nośność ustalona doświadczalnie została potwierdzona przez obliczenia. 1. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘bramy segmentowe’

Próba klasyfikacji przyczyn

Posted in Uncategorized  by admin
September 27th, 2018

Dla zbadania nośności zostały zmierzone wydłużenia i ugięcia pod obciążeniem zarówno statycznym jak i dynamicznym. Dla pomiaru wydłużeń przymocowano do betonu tensometry strunowe M:DS 56 firmy Maihak Z Hamburga o długości pomiarowej wynoszącej 115 mm, natomiast na stali zbrojeniowej przyklejono czujniki elektrooporowe (DM:S) Ugięcia płyty wyznaczano za pomocą czujników zegarowych 1/100 mm oraz czujników indukcyjnych na 102 Zakładów Elektroniki Pomiarowej w Dreźnie. Do obciążenia użyto 6 samochodów cystern marki Skoda do przewozu wody (polewaczki typu 706 RTH) o ogólnej masie 6 •14,5 = 87,0 t. Ten ciężar odpowiadał, zgodnie z przepisami o obciążeniu (norma TGL O -1072), prawie połowie obliczeniowego obciążenia ruchomego. Ułożenie zbrojenia ustalono za pomocą przyrządu magnetycznego, natomiast wytrzymałość betonu badano młotkiem Schmidta typu M. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries