Meble Biurowe
Komfortowa architektura biurowej przestrzeni

Posts Tagged ‘bramy segmentowe’

Próba klasyfikacji przyczyn

Posted in Uncategorized  by admin
September 19th, 2019

Ostatnio narastają wątpliwości co do możliwości wszechstronnego wyjaśnienia zjawisku bezpieczeństwa budowli wyłącznie na zasadzie metod statystycznych bez udziału czynników zdeterminowanych okolicznościami szczególnymi. Do takich można zaliczyć wyjątkowe obciążenia w mostach, osłabienia na skutek nieprawidłowego połączenia lub utratę stateczności w lokalnym czy szerszym sensie tego słowa – zjawiska również przypadkowe ale nie konieczne w statystycznym rozumieniu tego słowa. W tym właśnie celu podano parę uwag w sprawie niektórych przyczyn awarii mostów. Jak wiadomo awarie są najlepszymi przykładami rzeczywistego wyczerpania zapasu bezpieczeństwa. Analiza źródeł i przyczyn awarii może być bardzo ucząca. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘bramy segmentowe’

Próba klasyfikacji przyczyn

Posted in Uncategorized  by admin
September 19th, 2019

Awarie stateczności są bardzo niebezpieczne. Objawiają się nagłą zmianą postaci ustroju pod obciążeniem. Awarie zdarzają się nawet przy obciążeniach wywołujących naprężenia dalekie od krytycznych, wyznaczonych przy założeniu niewłaściwej teorii stateczności. Czynniki drugorzędne w postaci różnic w warunkach brzegowych elementów lub odchylenia od osi, ewentualnie płaszczyzny, wywołują, obniżenie sił krytycznych. Obecnie zagadnienie jest wyjaśnione dla założonych określonych odchyleń od prostej lub płaszczyzny. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘bramy segmentowe’

Próba klasyfikacji przyczyn

Posted in Uncategorized  by admin
September 19th, 2019

Na ukośnym ciągłym żelbetowym moście płytowym o zmiennej grubości przeprowadzono badania pomiarowe i obliczeniowe celem stwierdzenia rzeczywistej nośności. Badania zostały spowodowane tym, że na obiekcie zaobserwowano silne rysy oraz stwierdzono, że na skutek nienależytego rozeznania zagadnienia w latach, gdy most był projektowany (1937) płyta została źle uzbrojona. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że przy uwzględnieniu rezerw nośności ustroju powierzchniowego i przy odstąpieniu od ustaleń obowiązujących przepisów, w tym dopuszczalnych naprężeń, istniejąca nośność okazuje się wystarczająca. Nośność ustalona doświadczalnie została potwierdzona przez obliczenia. 1. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘bramy segmentowe’

Próba klasyfikacji przyczyn

Posted in Uncategorized  by admin
September 19th, 2019

Dla zbadania nośności zostały zmierzone wydłużenia i ugięcia pod obciążeniem zarówno statycznym jak i dynamicznym. Dla pomiaru wydłużeń przymocowano do betonu tensometry strunowe M:DS 56 firmy Maihak Z Hamburga o długości pomiarowej wynoszącej 115 mm, natomiast na stali zbrojeniowej przyklejono czujniki elektrooporowe (DM:S) Ugięcia płyty wyznaczano za pomocą czujników zegarowych 1/100 mm oraz czujników indukcyjnych na 102 Zakładów Elektroniki Pomiarowej w Dreźnie. Do obciążenia użyto 6 samochodów cystern marki Skoda do przewozu wody (polewaczki typu 706 RTH) o ogólnej masie 6 •14,5 = 87,0 t. Ten ciężar odpowiadał, zgodnie z przepisami o obciążeniu (norma TGL O -1072), prawie połowie obliczeniowego obciążenia ruchomego. Ułożenie zbrojenia ustalono za pomocą przyrządu magnetycznego, natomiast wytrzymałość betonu badano młotkiem Schmidta typu M. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘bramy segmentowe’

Próba klasyfikacji przyczyn

Posted in Uncategorized  by admin
September 19th, 2019

Z badań wynika co następuje: – Skuteczna grubość płyty jest większa niż grubość płyty nośnej. Przy tym skuteczną grubość płyty wyznaczono zakładając izotropowy nie- zarysowany przekrój poprzeczny. Nałożone warstwy mają swój poważny udział w nośności. Można to bardzo dobrze zaobserwować w pomiarach ugięć, które przecież są integracją nośności całej płyty. – Wytrzymałość betonu R nie jest dobra. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘bramy segmentowe’

Próba klasyfikacji przyczyn

Posted in Uncategorized  by admin
September 19th, 2019

W trakcie badania belek prowadzone były następujące pomiary i obserwacje: – pomiar wielkości obciążenia oraz wielkości reakcji skrajnych przy użyci u siłomierzy pałąkowych; – pomiar wielkości ugięć przęsła środkowego w siedmiu punktach za pomocą katetometru; – pomiar wielkości siły sprężającej i jej zmian na czołach belki siłomierzami zaopatrzonymi w tensometry elektrooporowe; – pomiar przemieszczeń pionowych podpór przy użyciu czujników zegarowych; obserwacje rys oraz pomiar ich szerokości i zasięgu. Ponieważ badania nie ą jeszcze zakończone, zostaną omówione tylko wyniki badań dwóch belek typu B. W belce B1 -8 przewidywano wytworzenie się pierwszych przegubów plastycznych w przekrojach nad podporami pośrednimi, a następnie redystrybucję momentów zginających w kierunku przęsła środkowego, tj. dociążenie przekrojów przęsłowych bez wzrostu momentów zginających nad podporami. W belce B2 -P natomiast, spodziewano się przebiegu zjawiska w kierunku odwrotnym. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘bramy segmentowe’

Próba klasyfikacji przyczyn

Posted in Uncategorized  by admin
September 19th, 2019

Złoża spłukiwane W silnie obciążonych złożach spłukiwanych błona biologiczna składa się z bakterii, nielicznych gatunków pierwotniaków i grzybów. Natomiast brak jest robaków i larw owadów wskutek znacznego obciążenia hydraulicznego: 5-krotnie większego niż złóż zraszanych. Wysokość złoża do 4 m. Złoża te powinny być równomiernie obciążone, aby zapewnić spłukiwanie grubszych błonek biologicznych. Minimalne powierzchniowe obciążenie złóż tego typu wynosi 0,8 m3/m2 godz. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘bramy segmentowe’

Próba klasyfikacji przyczyn

Posted in Uncategorized  by admin
September 19th, 2019

Spośród licznych sposobów napowietrzania zazwyczaj są stosowane komory Baltona z wirnikiem pionowych oraz komory ze szczotkami Kessenera. Głębokość komór Baltona – ok. 4,60 m, względnie spłyconych – 2,30 m. Zakres stosowalności dla osiedli (od 50Cf M) i miast (d2 20000/M). W Polsce system ten stosowany jest w Kowarach. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘bramy segmentowe’

Próba klasyfikacji przyczyn

Posted in Uncategorized  by admin
September 19th, 2019

Nordic Urban Design Association (NUDA) i Project for Public Spaces (PPS), we współpracy z City of Stavanger, Cities of the Future (Framtidens Byer), Urban Sj.
Front and network współpracy ze STAS, Gr.
Nn By, Amiando, Greenspace Szkocja i Stowarzyszenie Architektów Stavanger organizują pierwszy międzynarodowy.
Waterfront Synopsis.
konferencja w Stavanger, Norwegia 14-go. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘bramy segmentowe’

Próba klasyfikacji przyczyn

Posted in Uncategorized  by admin
September 19th, 2019

Filtry gruntowe Filtry gruntowe (ros. pola filtracij, niem. Bodenfilter) zakładać należy I na glebach piaszczystych; wyjątkowo w razie braku tego rodzaju gleb można wytworzyć sztucznie powierzchnie filtracyjne z warstw piasku, żwiru, żużla, koksu itp. Powierzchnie przeznaczone pod filtry należy podzielić na kwatery zalewowe o powierzchni 0,25-0,40 ha, otoczone groblami. Z piasku zdejmuje się warstwę ziemi roślinnej, którą przeznacza się do usypania grobli; w groblach układa się rurociągi lub koryta doprowadzające ścieki. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries