Meble Biurowe
Komfortowa architektura biurowej przestrzeni

Błędy wykonawstwa

Posted in Uncategorized  by admin
February 25th, 2018

Wiele uszkodzeń i awarii jest wynikiem niewłaściwego wykonania. Niewłaściwe wykonanie może dotyczyć etapu produkcji dźwigara. Na przykład: dźwigar strunobetonowy został sprężony przy wytrzymałości 150 -200 kGjcm2, a więc około dwukrotnie poniżej przewidzianej wytrzymałości. Oczywiście dźwigary uległy zarysowaniu przy pierwszym lepszym obciążeniu. Pewne przedsiębiorstwo zbroi płytę równoległoboczną o wymiarach boków w przybliżeniu podobnych. Na skutek pomyłki pręty rozdzielcze stają się głównymi i odwrotnie. Skutek nie dał na siebie czekać. Pod własnym ciężarem otworzyła się szczelina. Płytę trzeba było wzmacniać. Belki w transporcie i montażu ulegają złamaniu, spadają z podpór powodując nawet wypadki. Przy montażu na skutek niewłaściwych operacji dźwigarem wywraca się konstrukcję wiaduktu, czego można było uniknąć, mimo równoczesnego błędu projektanta. Historycznym tematem jest niska jakość betonu i niewłaściwe efekty przyspieszania dojrzewania. Liczby uszkodzeń wywołanych tymi przyczynami idą w dziesiątki. Tak więc i wykonawca ma swój poważny udział w niektórych awariach. Podsumowanie Katastrofy wielkich mostów są szczególnie spektakularne i stają się wydarzeniami okresu. Jest ich obecnie coraz mniej. Zawdzięczamy to rozwojowi nauki o prawidłowościach pracy konstrukcji i pogłębieniu znajomości warunków otoczenia i podłoża. Każda katastrofa dostarczyła dodatkowego impulsu do badań i stanowiła najbardziej naturalne doświadczenie w skali naturalnej. Katastrofy stateczności, dynamiczne i podłoża należały do najbardziej groźnych. Awarie stateczności wynikały z niewiedzy. Awarie posadowienia wynikały na skutek mylnego obrazu cech podłoża. Awarie dynamiczne to przewaznie losowość przyczyny – wykolejenie pociągu, huragan, trzęsienie ziemi oraz nieuwzględnienie w projekcie skutków tych oddziaływań. Cały zespół przyczyn awarii tkwi w polach naprężeń, nie kontrolowanych i nieznanych. Projektant spodziewa się, że ma do czynienia ze stanem beznaprężeniowym, tymczasem w wielu konstrukcjach rezerwy bezpieczeństwa zostały wyczerpane, zanim konstrukcja została obciążona. Na naszych oczach ginie tysiące obiektów na skutek intensyfikacji procesów niszczenia w coraz bardziej agresywnym środowisku. Awaria tych obiektów może być wywołana przypadkowym czynnikiem, któremu niesłusznie przypisujemy decydujące znaczenie, a tymczasem decyduje osłabienie konstrukcji na skutek korozji i innych czynników współdziałających w osłabieniu. Można stwierdzić w podsumowaniu, że wiele z awarii rodzi się na deskach projektantów, ale tylko za niektóre z nich mogą oni ponosić odpowiedzialność. Istniejące informacje o pracy ustrojów są oparte na założeniach często tylko w przybliżeniu odnoszących się do ustrojów złożonych. Pierwsza katastrofa mostu w Quebec to klasyczny przykład niezawinionej niewiedzy inżynierów, choć równocześnie i braku wyobraźni. Kiedy podczas montażu wspornika o wysięgu ponad 200 m zauważyli wyginanie się pasa dolnego pod podporą nie przerwali dalszego montażu i po prowizorycznych zabiegach kontynuowali pracę dalej. Na skutek nie trzeba było długo czekać. Druga poważna grupa przyczyn awarii powstaje podczas budowy. Wykonawcy nie zawsze przestrzegają, często nie są w stanie przestrzegać, prawidłowych zasad technologii wykonania i montażu. Rezultaty są, często przykre. Dalsza grupa przyczyn wiąże się z utrzymaniem i niewłaściwym zabezpieczeniem obiektów przed działaniem agresywnych ośrodków lub wody opadowej, jak również przed uszkodzeniami wywołanymi uderzeniami pojazdów. Rozwój motoryzacji wprowadza tę. nową przyczynę awarii na poważne miejsce w skali częstości. Obiekty mostowe są, bardzo złożonymi konstrukcjami, Przyjęcie prawidłowego modelu statycznego i obliczenie sił wewnętrznych dla założonych miarodajnych obciążeń, to warunek niezbędny obok prawidłowego przyjęcia miarodajnych cech fizycznych materiałów i określenia stanów niebezpiecznych oraz prawidłowo rozłożonych zapasów bezpieczeństwa. Bardzo ważną rolę gra przy współczesnej masowości produkcji właściwe wykonawstwo. Od projektanta i wykonawcy zależy w poważnym stopniu trwałość i bezawaryjność pracy konstrukcji. [podobne: meble pokojowe, meble dziecięce, meble skandynawskie ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: meble dziecięce meble pokojowe meble skandynawskie