Meble Biurowe
Komfortowa architektura biurowej przestrzeni

Architektura 21szego wieku : J. Mayer H. Zwycięska propozycja nagrody Audi Urban Future

Posted in Uncategorized  by admin
September 9th, 2018

Dzięki uprzejmości J.
Mayera H.
Tego ranka przedstawiliśmy propozycję BIG dla Audi Urban Future Award.
Teraz pokażemy zwycięską propozycję niemieckiego architekta J.
Mayera H.
Więcej zdjęć i opis architekta po przerwie.
Witamy w Pokeville! Pamiętaj, że możesz uzyskać dostęp tylko za pomocą niebieskiej naklejki na swoim samochodzie lub po prostu wskocz do jednej z naszych bezpłatnych automatów komórkowych i odsuń się, ciesz się jazdą, a zobaczysz tylko to, co chcesz zobaczyć zgodnie ze swoim profilem, nastrojem i statusem.
To jest twoje osobiste miasto i pozwól nam zabrać Cię na wycieczkę, jak to wszystko się zaczęło: Dzięki uprzejmości J.
Mayera H.
Dawno, około 1985 roku, świat odkrył dziurę ozonową i zmienił sposób, w jaki myślimy o naszym przyszłość.
Od tej pory stawką jest konsumpcja, produkcja i mobilność.
Wraz z wprowadzeniem technologii cyfrowych na początku XXI wieku, a energia elektryczna jest głównym źródłem zaopatrzenia w energię, nasze miasta stały się wolne od zanieczyszczeń i zatłoczenia; zielony, czysty, cichy i wydajny.
Wizje przyszłości zawsze były miejscem spekulacji na mobilność.
XX wiek proponował zabawne, a czasem nawet naiwne wizje latających samochodów i podwodnych miejskich scenerii.
Nowatorskie sposoby latania wokół galaktyk, wyprawy do środka ziemi, nurkowanie w światach podwodnych, podróżowanie w czasie, przeskakiwanie przez wszechświaty, teleportacja, wstrzykiwanie i podróżowanie przez strumień krwi ludzkiego ciała wypełniły nasze wizje przyszłości .
Może w dłuższej perspektywie możemy doświadczyć tych magicznych środków transportu.
Jednak krótkoterminowa przyszłość pojawiła się w pierwszej kolejności jako niewidoczna.
Dzięki uprzejmości J.
Mayer H.
Indywidualna mobilność stała się silnie powiązana z rozwojem cyfrowo powiększonych przestrzeni miejskich, zautomatyzowanej jazdy i spersonalizowanej wymiany danych między ciałem ludzkim i jego otoczeniem.
Ruch od tego czasu jest stałym przepływem.
Koniec z zaparkowaniem pojazdów.
Obszary dla pieszych odzyskały utraconą przestrzeń z samochodów.
Reperkusje zaobserwowano na poziomie społecznym, gospodarczym i ekologicznym.
Technologie nadzoru i pomocy przekształciły miasto i jego mieszkańców w strumień danych, zacierając granice między ciałem, samochodem i architekturą.
Nowe formy percepcji i wydajności powstały dzięki technologiom cyfrowym.
Pozwoliły one każdemu z nas selektywnie dopuścić lub odrzucić poszczególne aspekty miasta.
Samochód przekształcił się z maszyny widokowej do manewrowania ruchem w kierunku maszyny doświadczającej zmysłów.
Przejeżdżając przez miasto, przenosimy nasze zmysły i wrażliwość na pierwszy plan i pozwalamy na interakcję z miejskim kontekstem w zupełnie nowy sposób.
Łączymy się, kumulujemy tymczasowe więzi i sąsiedztwa, pływamy po mieście, a jego auto-telefony zamieniają się w media społecznościowe.
Ta natychmiastowa personalizacja zaspokaja twoje zainteresowanie.
Jesteś w ruchu.
Jesteś tu i nieobecny.
Dzięki uprzejmości J.
Mayera H.
Zawsze istnieje prawdopodobieństwo zawalenia się wszystkich systemów, które mogą nas zaskoczyć, które utrzymują nas w ruchu, zmusza do improwizacji, wymyślania i posuwania się naprzód.
Jeśli w tym momencie miasta po raz kolejny udowodniłyby, że są elastyczne, regulowane, zdolne do transformacji i przetrwania, to znów będziemy żyli pod ochronną warstwą ozonową, zawsze i szczęśliwie, w Pokeville, nowym miejscu dla indywidualnych i wspólnotowych negocjacji i wymiany.
i czemu nie powracać.
Architekt: J.
MAYER H.
Tekst: Jürgen Mayer H., Paul Angelier Zdjęcia: Jürgen Mayer H., Paul Angelier, Mehrdad Mashaie, Vanessa Enriquez, Thomas Gillioz Animacja: Paul Angelier, Thomas Gillioz Dźwięk: Paul Angelier Projekt graficzny: Vanessa Enriquez Dzięki uprzejmości J.
Mayer H.
[patrz też: murator prenumerata, wełna schwenk, szerokość schodów ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: murator prenumerata szerokość schodów wełna schwenk